כל מי שמחפש משרה יודע עד כמה ראיונות עבודה יכולים להיות קשים ומלחיצים גם אם צברנו קילומטראז' מרשים של ראיונות עבודה קודמים בחברות דומות. וגם אם הריאיון עבר בסדר גמור ויש לנו תחושה נהדרת, לפעמים נקבל תשובה שלילית (או שלא... View Article
רוב חברות ההשמה במשק הן חברות כלליות, שאינן מתמחות בתחום מקצועי מסוים. חברות הייטק וסטארט-אפים שמעוניינים לצרף עובדים חדשים לצוות, צריכים לחפש חברות השמה שמתמחות לכל הפחות גם בתחום ההייטק, ועל הסיבות לכך תוכלו לקרוא בשורות הבאות.
הבנה בתחום
על מנת לבצע השמה מוצלחת, יש להבין בכל תחום באופן פרטני, והדבר תקף כמובן גם לתחום ההייטק. חברות השמה הייטק יודעות מה נדרש מעובדים בתחום, אילו תכונות זוכות להערכה ומאילו תכונות סולדים, מהם הסטנדרטים, מהו פרופיל העובדים הממוצע בתחום, מהו אופי התפקידים השונים – ועוד. ההבנה בתחום נובעת מתוך הניסיון המקצועי והעבודה עם חברות הייטק שונות, ובלעדי אותו ניסיון – אותה חברה תתקשה לבצע עבודה טובה ומדויקת.
שיטות גיוס מתאימות
חברות השמה הייטק יודעות היכן לחפש את המועמדים הרלוונטיים וכיצד לפנות אליהם. עובדי הייטק או עובדים ששואפים לעבוד בתחום הם בעלי פרופיל מסוים, ופעמים רבות מאופיינים בדפוסי חשיבה, גלישה והתנהגות שנבדלים מדפוסים של אנשים אחרים באוכלוסייה. כאשר מגיעים לאנשים הנכונים ופונים אליהם באופן הנכון – יש סיכוי גבוה יותר להצליח.
מאגרים קיימים
חברות השמה הייטק שצברו כברת דרך בתחום – צברו גם מאגרים ורשימות של מועמדים ומחפשי עבודה רלוונטיים, ומיינו אותם לפי קטגוריות שונות. משמעות הדבר היא שחברות אלו לא מתחילות את החיפוש מאפס. אם הן סבורות שאותם מועמדים שנמצאים ברשימות שלהן עשויים להתאים, היא יכולה לפנות אליהם, בנוסף ובמקביל לחיפוש בערוצים השונים.
אפיון העובד האופטימאלי
בזכות הכרת התחום וההבנה של האופן שוב הוא מתנהל, חברות השמה הייטק יכולות לעזור לחברות לאפיין ולהגדיר את העובד האופטימאלי, לפני שהן יוצאות למצוא אותו בפועל. ללא הבנה מעמיקה בתחום ההייטק, חברות השמה לא רק שלא יכולות למצוא את העובד הנכון – הן לא ידעו כיצד להגדיר אותו ואת הנתונים שלו מלכתחילה.
גם מועמדים שלא מחפשים
חברת להשמה בהייטק מסוגלות למצוא מועמדים מתאימים גם מבלי שהם עצמם יחפשו עבודה חדשה באופן אקטיבי. זאת ניתן לזקוף לזכות קשרים במקומות הנכונים, הבנה הן של תחום ההייטק והן של תחום ההשמה ושימוש בשיטות מתקדמות לאיתור עובדים. פעמים רבות אותם עובדים הם העובדים הטובים ביותר, ובכל מקרה האפשרות לפנות אליהם מגדילה את מאגר המועמדים האיכותיים והמתאימים למשרה.
בהצלחה!
מאמרים נוספים
למה לעבוד כמקדם אתרים זה משתלם
אוגוסט 12, 2019
למה לעבוד כמקדם אתרים זה משתלם בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר את המושג "קידום אתרים", בעוד שכבר יותר מעשור(!) שמקדמים מקצועיים עוסקים בקידום אתרי לקוחות והובלת עסקים מעלה במנועי החיפוש של גוגל. נוסף לכך, מקצוע זה מאפשר עבודה בריטיינר... View Article
שוקלים לגייס סטודנטים לתחום ההייטק? כך תגיעו אליהם בהצלחה
אוגוסט 12, 2019
עובדים מצוינים הם עובדים נמרצים ורעבים – רעבים ללמוד, להצליח ולהתקדם. לעיתים קרובות מדובר דווקא בעובדים חסרי ניסיון או בעובדים בעלי ניסיון מועט יחסית. סטודנטים עונים פעמים רבות על ההגדרה הזאת – ובמיוחד המצטיינים שבהם, שכבר מראים שהם מוכנים להשקיע... View Article
גיוס עובדים בצורה מוסרית וחוקית
אוגוסט 12, 2019
יש משמעות רבה לגיוס עובדים באופן הוגן ומתקבל על הדעת. מבחינה משפטית, מבחינה תדמיתית, מבחינה מקצועית ומבחינת ההגינות הבסיסית שניתן לצפות לה מארגון או חברה שמכבדים את עצמם – ואת האנשים השונים שמולם הם מתנהלים. גיוס עובדים מוסרי וחוקי יאפשר... View Article