כל מי שמחפש משרה יודע עד כמה ראיונות עבודה יכולים להיות קשים ומלחיצים גם אם צברנו קילומטראז' מרשים של ראיונות עבודה קודמים בחברות דומות. וגם אם הריאיון עבר בסדר גמור ויש לנו תחושה נהדרת, לפעמים נקבל תשובה שלילית (או שלא... View Article
תהליך השמת ובחירת עובדים הוא תהליך מאתגר לכל הצדדים המעורבים. כשמדובר בתהליך השמה סטנדרטי, חברות ההייטק עצמן, או כל חברה באשר היא, מעוניינות כמובן להכיר את המועמד ולראיין אותו באופן אישי. כתבנו לכם מספר עצות וטיפים בנוגע לגישה שבה כדאי לנקוט כשמגיעים לשלב הזה, ובכלליות לכיצד לגשת לכל תהליך השמה להייטק.
לגוון בבחירת העובדים
באופן טבעי, בני אדם נוטים לבחור את האנשים שדומים להם, ובפרט כשמדובר בהשמת עובדים. זה טבעי לרצות לעבוד באופן יום-יומי עם מי שדומה לך. כשאתם מראיינים עובדים למשרה פתוחה, כדאי לבוא עם ראש פתוח ולנסות לגייס עובדים בעלי קווי אישיות שונים. גיוון במקום העבודה הוא בהחלט חשוב ועוזר לפרודוקטיביות ולתפוקה של הצוות כולו.
להשתמש בחברת השמה
ניהול סטארט-אפ או חברת הייטק הוא מורכב גם כך. חסכו לעצמכם זמן וכוחות נפשיים, ותנו לחברה מומחית לעשות את העבודה. רוב הסיכויים שהיא תוכל לבצע את המלאכה בצורה טובה ומדויקת יותר, בשל כך שהיא מבינה לא רק בהייטק – אלא גם בהשמה. יש לה את הזמן, את הצוות, את הטכנולוגיות ואת הכלים לעשות זאת באופן אידיאלי.
לאפיין את המועמד
ניסיתם פעם לחפש משהו שאתם לא יודעים כיצד הוא נראה? אי אפשר לחפש כשלא יודעים בדיוק מה מחפשים. חשוב לצאת לדרך רק לאחר שחשבתם מיהו המועמד המתאים עבורכם. כשלא מאפיינים, לפעמים משנים את המועמד האידיאלי בזמן התהליך, לכן אפיון נכון גם חוסך בזמן וגם מחדד את החיפוש.
לא להתפשר – אבל גם לא להפריז
בשורה התחתונה, כשאתם מראיינים מועמד שמצאה לכם חברת השמה, וזה העסק שלכם – זכותכם לא להתפשר יתר על המידה. כל משרה היא חשובה, ואחרי שכבר אופיין המועמד, כדאי למצוא אחד שבאמת עונה לדרישות. מצד שני, תהליך חיפוש ארוך ומסורבל לוקח זמן וכסף, ובינתיים המשרה נותרת יתומה. מסיבה זאת חשוב מצד אחד שלא להתפשר, אך גם לא כדאי להפריז בבררנות, אלא להשתמש בה במידה. בסופו של יום, איוש המשרה הוא אינטרס העל של כולם.
בהצלחה!
מאמרים נוספים
למה לעבוד כמקדם אתרים זה משתלם
אוגוסט 12, 2019
למה לעבוד כמקדם אתרים זה משתלם בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר את המושג "קידום אתרים", בעוד שכבר יותר מעשור(!) שמקדמים מקצועיים עוסקים בקידום אתרי לקוחות והובלת עסקים מעלה במנועי החיפוש של גוגל. נוסף לכך, מקצוע זה מאפשר עבודה בריטיינר... View Article
שוקלים לגייס סטודנטים לתחום ההייטק? כך תגיעו אליהם בהצלחה
אוגוסט 12, 2019
עובדים מצוינים הם עובדים נמרצים ורעבים – רעבים ללמוד, להצליח ולהתקדם. לעיתים קרובות מדובר דווקא בעובדים חסרי ניסיון או בעובדים בעלי ניסיון מועט יחסית. סטודנטים עונים פעמים רבות על ההגדרה הזאת – ובמיוחד המצטיינים שבהם, שכבר מראים שהם מוכנים להשקיע... View Article
גיוס עובדים בצורה מוסרית וחוקית
אוגוסט 12, 2019
יש משמעות רבה לגיוס עובדים באופן הוגן ומתקבל על הדעת. מבחינה משפטית, מבחינה תדמיתית, מבחינה מקצועית ומבחינת ההגינות הבסיסית שניתן לצפות לה מארגון או חברה שמכבדים את עצמם – ואת האנשים השונים שמולם הם מתנהלים. גיוס עובדים מוסרי וחוקי יאפשר... View Article