מהם היתרונות והחסרונות של בחירת עבודה רק בגלל שהשכר גבוה? השאלה הנצחית האם עלי לבחור עבודה לפי מה שאני אוהב/נהנה לעשות? או לפי רמת החיים שהייתי רוצה לעצמי? לכל בחירה יש את היתרונות והחסרונות שלה בטווח הקצר ובטווח הארוך. כמובן... View Article
קופירייטר
או בשמו העברי – רעיונאי, הוא האדם העומד מאחורי הרעיון הפרסומי.
הקופירייטר הוא חלק חשוב מאוד ממשרד הפרסום בו הוא עובד,
ואפשר להגיד שהוא החלק היצירתי ביותר בתהליך הוצאת הפרסום לפועל, מרגע הרעיון ועד הרגע בו הוא באוויר.
כל פרסומת בטלוויזיה, שלט חוצות, סרטון באינטרנט ואף כל כותרת של כתבה ואתר, עברו דרך הקופירייטר.
על מנת שהמסר הפרסום יעבור כמו שצריך, עם רעיון יצירתי ועניין רב – תוכן הפרסום הוא החשוב ביותר, וזו עבודתו של הקופירייטר.
הקופירייטר חושב על הרעיון, כיצד להציג אותו ומהי הדרך הטובה ביותר להעביר אותו לצרכן כדי לגרום לו לאהוד את המותג ולרכוש אותו.
הקופירייטרים מכירים את עולם הפרסום ומנתחים את תחום המותג הספציפי אותו הם מפרסמים,
וזאת כדי להגיע לפתרון הטוב ביותר כדי להעביר את מסר הפרסום, בצורה כזו שישפיע על הצרכן באפקטיביות רבה.
הרעיונאי הוגה את הרעיון ומנסח אותו לכדי מסר מנצח, ויחד עם הגרפיקאים, אנשי הקריאייטיב והארט במשרד הפרסום – הם יוצרים את הפרסומת השלמה.
כדי להיות קופירייטר, צריך כישרון מולד וחיבור למילים עם קורטוב של יצירתיות ודמיון מפותח.
רעיונות מבריקים ומשחקי מילים הם חלק אינטגראלי מהעבודה השוטפת, וכמה שהמוח חריף יותר, כך הרעיונות של הרעיונאי מדוייקים וחדים יותר.
אבל להיות יצירתי ובעל כישרון למילים זה לא מספיק, צריך להשתפר ולהשתפשף, ממש לאמן את שריר המילה הכתובה והיצירתיות.
איך עושים זאת? ישנם קורסי קופירייט שניתן לקחת, שם לומדים על טכניקות חשיבה ופיתוח יצירתיות, להיחשף למכלול המושגים בתחום וגם ללמוד על עולם הפרסום באופן כללי, כל הדברים הללו ימקדו אתכם ויפתחו את הקופירייטר שטמון בכם.
בנוסף ללימוד קורסים, ישנם מהלכים שניתן לעשות לבד ולהתפתח דרכם, כמו לעקוב אחר קופירייטרים דגולים וללמוד מהם,
לנתח פרסומות קיימות ואף להמציא אתגרים חדשים ולחשוב איך אתה בתור קופירייטר היית מפצח את הבריפים הקיימים.
לסיכום, מקצוע הקופירייטר מתקשר בעיקרו לרעיון ולמסר העומד מאחורי הפרסום.
הקופירייטרים הם אנשים בעלי כישרון במילה הכתובה, יצירתיות ודמיון מפותח, משום שהם צריכים לדעת כיצד לפצח את הפרסום ולהגיע ללב הצרכנים,
אך כישרון הוא לא הכל בעולם זה, חשוב ללמוד ולהשתפשף כדי להגיע ליצירתיות פורצת גבולות.
בהצלחה!
מאמרים נוספים
מי יכול להתאים לעבודה בחברה טכנולוגית?
פברואר 28, 2023
מי יכול להתאים לעבודה בחברה טכנולוגית? WOJO היא חברת השמה המתמחה בין היתר, בגיוס טכנולוגי. בחירה בקריירה טכנולוגית מתאימה בדרך כלל, לאנשים שיש להם עניין ויכולת טכנולוגי. כאלה שהם מכווני פרטים, אנליטיים וטובים בפתרון בעיות. התחום הטכנולוגי יכול להתאים גם... View Article
פברואר 21, 2023
רוצים להתקבל לחברה טכנולוגית? הנה מספר טיפים למה שכדאי לכם לעשות על מנת להתקבל לחברת טכנולוגית: פתחו מיומנויות רלוונטיות: וודאו שיש לכם את הכישורים והידע הדרושים כדי להיות תחרותיים בתעשיית הטכנולוגיה. למשל להירשם לקורסים רלבנטיים או לקבל הסמכה למומחיות בטכנולוגיות... View Article
היתרונות המנצחים שלכם עם חברת השמה?
פברואר 14, 2023
היתרונות המנצחים שלכם כשאתם נעזרים בחברת השמה? חברת השמה טכנולוגית עובדות עם מעסיקים באיתור וזיהוי מועמדים. הדגש הוא ההתאמה בין מחפשי העבודה, על סמך הכישורים והניסיון שלהם לבין הצרכים של המעסיקים. במהלך התהליך החברה מספקת ליווי ותמיכה כדי לעזור למחפשי... View Article