השמה טכנולוגית בענף ההייטק | Wojo : חיפוש עבודה בתל אביב ובסביבתה

צור קשר

רוצים להתייעץ אתנו?

אנחנו עומדים לרשותכם בכל עניין. מלאו את פרטיכם בטופס הפנייה ונחזור אליכם בהקדם.




 אני מעוניין לקבל עדכונים חמים למייל

השמה טכנולוגית בענף ההייטק

השמה טכנולוגית בענף ההייטק

עם 10% מכלל המועסקים במשק, 15% מהתוצר המקומי הגולמי (תמ”ג) וקרוב ל-50% מהייצוא התעשייתי של ישראל, יש לענף ההייטק הישראלי את כל הנדרש כדי לעמוד מאחורי הסופרלטיב המחייב “קטר הצמיחה של ישראל”. לפני פחות מחודש, רשמה ביצת ההייטק המקומית את האקזיט הגדול בתולדותיה, עם מכירתה של חברת מובילאיי לחברת אינטל העולמית תמורת 15.3 מיליארד דולר, אך חלום ההצלחה המסחררת בענף החדשנות הטכנולוגית אינו מסתכם בעסקה זו.

בשנת 2015 לבדה, גייסו חברות ההייטק הישראליות סך כולל של 4.4 מיליארד דולר, במסגרת 693 עסקאות גיוס הון, מספר שיא לענף, והשלימו מהלכי אקזיט מוצלחים בהיקף של כ-8 מיליארד דולר. שווי האקזיט הממוצע באותה השנה עמד על 75 מיליון דולר, 140% יותר מהנתון של 31 מיליון דולר 5 שנים קודם לכן. שיא נוסף נרשם במספר חברות ההייטק שהצטרפו לשורות הענף, עם 700 חברות חדשות במהלך 2015 לבדה.

אלו הם בדיוק הנתונים שמשקפים בצורה הטובה ביותר את החלום הישראלי, או נכון יותר, את חלום ההייטק הישראלי: לעלות על רעיון חדשני, רצוי עתידני, לגייס את המוחות הטובים ביותר, לגייס את ההון הנדרש ולייצר מסלול צמיחה אל הכסף הגדול שמציע עולם הטכנולוגיה. את החלום הזה פועלות להגשים 7,072 חברות הייטק, בהן גם כ-300 מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, שפתחו מרכזי פיתוח בישראל (פייסבוק, גוגל, אינטל, סיסקו, סימנס, אפל, מוטורולה ועוד). חברות אלה מעסיקות סך של יותר מ-288 אלף עובדים, ומייצרות עוד פי 4 מקומות עבודה בענפי שירותים משלימים.

אתגרי הגיוס הייחודיים בענף ההייטק

כמדינה הממוקמת במקום הראשון בעולם במדד היכולות החדשניות ובמקום השני במדד היזמות, מתאפיינת ישראל במודל הייטק מאוד ייחודי הנשען על שתי רגליים מרכזיות:

  • כוח אדם איכותי, מקצועי ויצירתי, שמהווה את הבסיס להצלחת הענף בישראל ולמשיכת שחקני הטכנולוגיה הגלובליים הגדולים בעולם
  • זירה תחרותית צפופה מאוד, בה מתחרות אלפי חברות טכנולוגיה על משאבי כוח האדם, שיודעים מוסדות ההשכלה הטכנולוגית והיחידות הצבאיות המובילות בישראל להזרים לשוק

בניגוד לחברות לואו-טק בהן מתבססת שרשרת הערך על רכיבים כדוגמת רכש, ייצור והפצה, בעולם ההייטק, אלו הם דווקא המחקר והפיתוח (R&D) והשיווק, שמהווים את רכיבי המפתח להצלחת החברה. הבנה פשוטה זו משקפת בצורה הטובה ביותר את האתגר המשמעותי ביותר איתו צריכות חברות הייטק להתמודד: איוש תפקידי הטכנולוגיה והשיווק בחברה על ידי האנשים הטובים והמתאימים ביותר שיכולה החברה להרשות לעצמה.

Time-to-Market (TTM) הוא אתגר משמעותי נוסף שאיתו צריכות חברות ההייטק להתמודד, אתגר שאיתו מתמודדות החברות המובילות ברמה של אומנות. ההערכה היא כי, בכל רגע נתון, סביב כל מוקד חדשנות/ מוצר/ טכנולוגיה, פועלות עשרות ומאות חברות סטרטאפ בארץ ומסביב לעולם. החברה שתצא ראשונה עם מוצר מוגמר אל השוק, תהיה בדרך כלל גם החברה שתיהנה מעמדת ההובלה בשוק, כשבמקרים מסויימים למקום השני והשלישי כלל אין מקום.

למעשה, כשלונות רבים של חברות סטרטאפ נובעים לא מהיעדר צורך במוצר שלהן ולא מאיכות המוצר, אלא מחוסר יכולתן לפעול במהירות ולהקדים את השוק. TTM הוא פרמטר שיכול להכשיל כל רעיון, הן בגין התפתחות של בעיות תזרים ככל שעובר הזמן והן בגין אובדן השוק למתחרה. תחת תנאים טכנולוגיים זהים לרוחב התעשייה, היכולת של כל חברה לייצר TTM אטרקטיבי תלויה, רובה ככולה, באיכות העובדים, ברמה המקצועית והיצירתית שלהם, בדרייב היזמי שלהם וברמת המעורבות שלהם.

קשיי הגיוס האופייניים איתן מתמודדות חברות הייטק בישראל

אחרי שביססנו את ההבנה סביב חשיבות כוח האדם בענף ההייטק, הגיעה העת לעמוד על הקשיים שאיתם מתמודדות הפונקציות הארגוניות האחראיות על משאבי האנוש בענף. קושי העל ניתן להגדרה בצורה הבאה: כדי להקים חברה, צריך עובדים. כדי להוביל אותה להצלחה בשוק תחרותי, צריך את העובדים הטובים והמתאימים ביותר. קל מאוד לאייש כל תפקיד טכנולוגי, אך לאייש אותו עם העובד שיהפוך למפתח להצלחה עבור החברה, זה כבר קשה שבעתיים. את קושי העל הזה ניתן לפרוט ל-6 קשיים מרכזיים:

תחרות, תחרות, תחרות

כל תפקיד בענף ההייטק ניתן לאיוש בתוך ימים ספורים, אלא שתחת הדרישה הבלתי מתפשרת לטובים ביותר, צריכה כל חברה להתמודד מול עוד מאות ואלפי חברות הייטק, על ליבם של אלה שבאמת יכולים להעניק לחברה את היתרון התחרותי לה היא זקוקה כדי לייצר פריצת דרך.

סטנדרטים בעלייה מתמדת

הניסיון העיקש של חברות ההייטק לגייס לשורותיהן את הטובים ביותר, מוביל לעלייה מתמדת ברמת השכר, התנאים הסוציאליים, תנאי העבודה וסביבת העבודה בתעשייה. הטובים ביותר מחפשים את השכר והתנאים הטובים ביותר, וחברות רבות מתקשות לעמוד בדרישות הגבוהות.

מחסור בעובדים

מחסור בעובדים במספר ענפים מרכזיים כדוגמת הנדסת תוכנה, הנדסת יישומים והנדסת Real-Time, מאריך את מחזור הגיוס עד לכדי 10 חודשים לעובד.

חשיפה

היעדר פלטפורמות וכלים מקצועיים, המיועדים לייצר חשיפה אפקטיבית של החברה בפני קהל המועמדים הפוטנציאליים מחד, ושל כלל המועמדים הרלוונטיים בפני החברה מאידך. במקרים רבים, התוצאה היא חוסר יכולת של החברה להגיע לטובים באמת, שאותם היא מחפשת.

Management Attention

בעיקר בחברות סטרטאפ, פרט למגבלות התקציב, קיים גם מחסור בתשומת הלב הנדרשת לנושא הגיוס, וזאת לאור שלל האתגרים שעל ההנהלה להתמודד איתם בשלב הסטרטאפ.

חברות השמה טכנולוגית – לא מותרות, אלא תנאי להצלחה

המטרה: לגייס את העובדים הטובים והמתאימים ביותר שיכולה החברה לגייס

האתגר: התחרות על כל עובד היא עצומה, והקושי להגיע אל העובדים האופטימליים הוא ממשי

הפתרון: שירותי מומחה – חברות השמה טכנולוגית והד-האנטר

בתוך הפאזל המורכב של עולם כוח האדם בענף ההייטק, חברות השמה טכנולוגית הן החתיכה החסרה, החוליה המקשרת. חברות ההשמה בנויות ומעוצבות במיוחד לניהול תהליכי איתור, מיון וגיוס עובדים בצורה מקצועית, איכותית ומהירה, ובהתאמה מלאה לדרישות הלקוח. במקרים רבים, יכולה חברת ההשמה לסייע לחברת ההייטק כבר בשלב של הגדרת העובד האופטימלי ופניה למועמדים שאינם בשוק מחפשי העבודה (הד-האנטר), אך יותר מכל, מעורבותה היום יומית בשוק ושורת הפלטפורמות והכלים המקצועיים העומדים לרשותה, מאפשרים לה לאייש את המשרות הפנויות בחברה תחת שלושה תנאים הכרחיים, ללא יוצא מן הכלל:

  1. מהירות שיא בגיוס
  2. התאמה חד-חד ערכית של העובד לתפקיד
  3. גיבוש חבילת win-win לעובד ולמעסיק

חברות ההשמה אוחזות ביכולות הנדרשות לסינון רעשי הרקע, הגעה מלאה אל העובדים המתאימים ביותר, מיצוי האפשרויות בשוק ושכנוע/ גיבוש ההבנה אצל המועמד כי, זוהי החברה הנכונה ביותר עבור, עם חבילת הערך הטובה ביותר שיוכל להשיג, בשלל ההיבטים של שכר, תנאים, קידום, רכישת ידע וניסיון ופוטנציאל הצלחה.

עולם ההייטק מביא איתו הבטחה להצלחה הגדולה ביותר שיכול גוף עסקי לחלום עליה במשק הישראלי, אך הדרך לאותה הבטחה עוברת לא רק דרך הרעיון והטכנולוגיה, אלא גם ובעיקר דרך היכולת להביא אותם אל השוק במהירות ובסטנדרטים הנדרשים, באמצעות כוח האדם המתאים. בתנאים אלה, לא רק ששירותי השמה טכנולוגית והד-האנטינג הם אינם מותרות… זהו תנאי הכרחי להצלחה, ומספיק לבחון את מרכזיותם של שירותים אלה באסטרטגיות הגיוס של מובילי ענף ההייטק, כדי להבין זאת.

Wojo היא חברת השמה מובילה, בעלת התמחות בתחום ההשמה הטכנולוגית

 

בהצלחה!

מאמרים נוספים

270_3

חברות השמה המתמחות בשיווק

בדרך כלל, חברות השמה מספקות מידע על משרות פתוחות במגוון תחומים – כמו למשל משרות בתחום ההיי-טק, אדמיניסטרציה וניהול, תרגום, ועוד המון. אבל דווקא תחום השיווק מכיל לא רק סוגים רבים של משרות, הוא גם תחום השמה ייחודי הדורש היכרות... View Article

לפרטים נוספים     >

370

7 טיפים לשימוש נכון בשפת הגוף בראיון עבודה

אתם בחדר ההמתנה מתנשפים, כמעט איחרתם כי הנהג של האוטובוס איחר לכם דווקא היום! אבל הצלחתם להגיע בזמן, פשוט רצתם כמו מטורפים רק כדי לא לאחר. ואז אתם מגלים שהראיון מתעכב, כי צץ משהו למראיין והוא מתנצל ואומר לכם שתיאלצו... View Article

לפרטים נוספים     >

שש שאלות מכשילות בראיונות עבודה וכיצד לענות עליהן

טיפים לחיפוש עבודה בתל אביב

חיפוש עבודה בתל אביב – כמו בערים גדולות אחרות מסביב לעולם, גם בתל אביב תמצאו חוקים אחרים לתהליך של חיפוש עבודה. רבים ממקומות העבודה דורשים מאפיינים ספציפיים ויכולות גבוהות; השכר הוא גבוה יחסית לשכר במקצועות דומים מחוץ לתל אביב –... View Article

לפרטים נוספים     >

חושבים איזה עבודה מתאימה לכם?

איך יודעים באיזו עבודה לבחור?

היום בישראל, אנחנו מחליפים עבודה בממוצע בכל שלוש עד חמש שנים. הצעות עבודה מגיעות מאתרים מתמחים, אפליקציות, רשתות חברתיות, וגם מחברות השמה וכוח אדם ובשיטת “חבר מביא חבר”. אם הלכתם לכל ראיונות העבודה וכעת אתם יכולים לבחור בין מספר משרות... View Article

לפרטים נוספים     >

Powered & Designed by EVEREST

-->