גיוס עובדים - WOJO חברת השמה המתמחה בגיוס עובדים במרכז

צור קשר

רוצים להתייעץ אתנו?

אנחנו עומדים לרשותכם בכל עניין. מלאו את פרטיכם בטופס הפנייה ונחזור אליכם בהקדם.




 אני מעוניין לקבל עדכונים חמים למייל

גיוס עובדים-תהליך

גיוס עובדים – איך נבצע את תהליך גיוס העובדים בדרך חכמה שתביא אותנו להצלחה?

משימת גיוס עובדים יכולה להפוך למשימה לא פשוטה ואף לעלות לחברה בלא מעט משאבים בעבור מי שלא משתמשים בשיטות האיתור והגיוס העומדים לרשותם בצורה הנכונה.
מנגד, גיוס עובדים חכם, כזה שמנצל את מלוא הכלים והבדיקות שאנו נדרשים לעשות, יהיה עוצמתי בעבור החברה ויביא אותה לכדי הצלחה גדולה. כידוע – המשאב האנושי הוא המשאב היקר ביותר.

אז איך נבצע תהליך גיוס עובדים איכותי בצורה יעילה, חכמה ולא מתישה?

כתבנו בעבורכם 8 טיפים חיוניים שיהפכו את מערך הגיוס שלכם למנוף להצלחה :

פרסום מודעה – אל תתפשרו כאשר אתם מפרסמים מודעת דרושים, קחו בחשבון שצופים בה המון אנשים.
בשלב הראשוני, אתם רוצים להביא אליכם את הטובים ביותר. כתבו מודעת דרושים איכותית אשר תביא אליכם מועמדים איכותיים.
פרסמו את המודעה בפורומים הרלוונטיים אשר שם נמצאת אוכלוסיית היעד שלכם והקפידו על ניסוח בעברית רהוטה. 

קורות החיים – קראו את קורות החיים! מגייסים רבים נוהגים לרפרף בקריאה במקרה הטוב, ולדלג על קורות החיים במקרה הרע.
קריאה של קורות החיים מבעוד מועד תסייע לכם להפגין בקיאות במועמד, להפוך את הראיון לזורם וענייני ותאפשר לכם לשאול את המועמד שאלות “בשרניות” ולא שטחיות.
כדאי לכתוב נקודות חשובות ושאלות על גבי קורות החיים. גיוס עובדים שמוכיח את עצמו דורש ירידה לפרטים. 

תחקיר מקדים – ראיינו טלפונית! מחקרים מראים כי 70% מהראיונות הפרונטאליים יכולים להיחסך ע”י שיחה טלפונית מקדימה.
הקדישו מס’ דקות עם כל מועמד על מנת להבין את הלך הרוח ואת הרלוונטיות. אל תהפכו את זה למסננת כבדה מידי, אך זו דרך מעולה לחסוך לכם זמן ועבודה ולבצע מעין סינון עדין וראשוני לקראת ראיון עבודה פרונטאלי. 

בררו על המועמד מבעוד מועד – לא מעט חברות מתחקות אחר המועמדים שלהן ואוספות עליהם מידע באינטרנט, בעיקר כשמדובר על מועמדים למשרות מיוחדות. 

היו ישירים – אם שאלתם את עצמכם כיצד לגייס עובד טוב בצורה הנכונה – כאן טמונה אבן יסוד.
אל תחששו לשאול שאלות ישירות על מוטיבציה ונכונות לתפקיד.
שאלו על עבודתו הקודמת – מה אהב בה ומדוע סיים אותה.
תוכלו להוסיף שאלה מפתיעה – “אם אתקשר למעסיק הקודם שלך, מה הוא יגיד עלייך?”.
מועמדים רבים מופתעים מן השאלה ועונים בכנות כי מאמינים שאכן תתבצע פניה אל המעסיק הקודם. 

היו אטרקטיביים – שווקו את חברתכם, שווקו את המשרה המיועדת, ועשו זאת בחן ובאמינות.
גיוס עובדים משמעותו לגייס את העובד אלינו ולאפשר לו להירתם למשימה משותפת ולרצות להעניק, וזה עובד לשני הכיוונים. 

שוחחו עם ממליצים – שלב קריטי שלא תמיד מתבצע הוא יצירת קשר עם ממליצים.
שימו לב כי לרוב הם ירצו לעזור למועמד, אך לעיתים ניתן יהיה לשמוע בקולם ובטונציה שלהם האם הם באמת היו שבעי רצון מהעובד.
נסו להיות מקוריים ולא לשאול שאלות בנאליות.
שאלה מעניינת יכולה להיות מנוסחת בצורה הבאה: “אני מעוניין להעסיק את פלוני לתפקיד X,  בתור מישהו שניהל אותו, איך אתה חושב שכדאי לעבוד איתו כדי להוציא ממנו את המיטב?”.
הממליץ יצא ממסגרתו ויהפוך למסייע בשבילכם.
בין השורות תוכלו לקבל מידע חיוני. 

היעזרו בחברת השמה – יתרונה הגדול של חברת ההשמה היא הזמן שהיא חוסכת לנו במיון קורות חיים וסינון ראשוני , WOJO מתמחה באיתור מועמדים חמים המתאימים לחברתכם.
דרכינו, תוכלו לקבל מועמדים רבים רלוונטיים ישירות לראיון פרונטאלי לאחר שהם עברו את תהליך האיתור הדקדקני שלנו.
בכך תחסכו לעצמיכם זמן ומשאבים ותוכלו להתמקד בעבודת הגיוס בצורה ממוקדת.

גיוס טוב מביא עובד טוב, שמביא הצלחה לחברה.

ירידה לפרטים, שאילת שאלות מכוונות לאופי המשרה ודבקות במשימה חיוניות להצלחת התהליך ויחסכו טעויות לטווח הארוך.

בהצלחה!

מאמרים נוספים

מעצב/ת גרפי/ת

מעצב/ת גרפי/ת

מעצב/ת גרפי/ת מעצב גרפי הוא המקצוע בו מעצבים חומרים בעיקר לדפוס ודיגיטל. על ידי שילוב של תמונות, טקסט מעוצב, סמלים וכמובן צבעים – הגרפיקאי יוצר את המסר הכולל בתוך העיצוב ואותו מפרסמים באינטרנט או מדפיסים, תלוי בסוג העבודה. גם איורים,... View Article

לפרטים נוספים     >

מנהל מרקום

מנהל מרקום

מנהל מרקום מרקום היא מילה וותיקה בעולם התעסוקה, והיא בעצם קיצור של המונח Marketing Communication. בעולם השיווק מרקום מתייחס למכלול השיווק והפרסום של החברה, כלומר – מרקום הוא פרסום, שיווק, מכירות, יחסי ציבור וכל דבר הנכנס תחת מניפת השיווק. מנהל המרקום... View Article

לפרטים נוספים     >

SEM

SEM

SEM ראשי התיבות של SEM הם Search Engine Marketing. תחום נרחב הכולל בתוכו את השיטות לקידום ממומן במערכת החיפוש. קרוב מאוד לתחום זה הוא ה-SEO, Search Engine Optimization, המתבסס על פעילות חיפוש אורגנית במערכת החיפוש של גוגל. ה-SEM כולל תשלום... View Article

לפרטים נוספים     >

מנהל קמפיינים

מנהל קמפיינים

מנהל קמפיינים בהמשך לשיפורים בעולם הדיגיטל, עולה גם הביקוש למנהלי קמפיינים בדיגיטל. כאשר מדברים על קמפיינים הכוונה היא לכל מהלך שיווקי בפלטפורמה דיגיטלית כלשהי, כמו לדוגמה קמפיין PPC בגוגל, או קמפיין בפייסבוק – פעילות שיווקית המתפרסת על זירה דיגיטלית כלשהי.... View Article

לפרטים נוספים     >

Powered & Designed by EVEREST

-->